Altijd bereikbaar

Direct contact, dát is wat belangrijk is. Chatbots zijn een oplossing aan de voorkant, maar als je klanten goed wil helpen en adviseren is bellen altijd sneller. Niet voor niets zien we nu al jaren op rij een groei in het aantal VoIP aansluitingen.

Voice over IP (VoIP)

Als je altijd bereikbaar wil zijn als je op kantoor, onderweg of thuis bent is VoIP dé oplossing. Je kunt aansluitingen flexibel aanpassen aan de behoefte van je bedrijf. Je kan eenvoudig nieuwe gebruikers toevoegen, aanpassen en verwijderen. Daarnaast bieden we diverse opties voor keuzemenu’s wachtrijen en wachtmuziek. Ook wordt het via VoIP mogelijk om naast vaste telefonie ook groepsgesprekken en video-conferencing mogelijk te maken.

Of je nu één of meerdere vaste nummers hebt, met onze VoIP-oplossing laat je ze direct uitkomen waar het nodig is. Zo kan je eenvoudig een telefoonnummer inrichten voor afdeling klantenservice, terwijl je het algemene nummer bij de receptioniste of secretaresse laat uitkomen. En dat is ook nog eens eenvoudig aan te passen via de beheerconsole. Flexibiliteit en optimale bereikbaarheid.

Hosted VoIP

Hosted VoIP telefonie betekent dat je gebruik kan maken van de schaalbaarheid van de Cloud en de eenvoud van het beheer. We maken een virtuele omgeving voor jou met daarin jouw eigen telefooncentrale in de Cloud via Virtual Private Servers (VPS) waardoor je zeker bent van een stabiele en beveiligde verbinding. Hierbij integreren we vaste en mobiele telefonie zodat medewerkers altijd bereikbaar zijn.

Je behoudt hierbij je eigen telefoonnummer(s) en kan daar ook eenvoudig internationale nummers aan toevoegen. Zo kun je efficiënt en zorgeloos communiceren met klanten en collega’s.

3CX platform

FM Telecom werkt onder andere met de telefooncentrales van 3CX en is een platinum partner en gecertificeerde SIP provider van 3CX. 3CX is een uitgebreide telefooncentrale die werkt met alle moderne IP telefoons die SIP ondersteunen. 3CX handelt het telefoonverkeer af en beheert alle extensies en licenties van de gebruikers. Daarnaast is het via een beheerconsole mogelijk om routering van telefoonnummers eenvoudig in te stellen en keuzemenu’s te maken. Voicemail en inkomende faxen worden automatisch omgezet naar een e-mailbericht, extra makkelijk en altijd goed geregeld.

De softphone apps van 3CX zijn beschikbaar voor smartphones (iOS en Android) en zowel Mac als op de computer. Het voordeel van de 3CX app is dat deze zeer stabiel is en niet de batterij van je smartphone opslokt. Het is dan ook een van de beste software telefoons die op de markt beschikbaar is.

Vast naar mobiel integratie (VaMo)

Jouw medewerkers hebben, waar ze ook zijn en ongeacht of ze met een mobiele telefoon of een vast toestel bellen, overal beschikbaarheid tot functies van de telefooncentrale via de Vast naar mobiel integratie (VaMo). Je bent daardoor optimaal bereikbaar en kunt slim doorschakelen en beschikbaarheid instellen. Daarnaast kunnen medewerkers ook met een vast nummer uitbellen en kun je zelfs zien of zij in gesprek zijn of niet (presence status).

Dankzij VaMo maakt het niet meer uit waar jouw medewerkers zich bevinden. Of ze nu werken vanuit huis, kantoor, auto of lunchroom. Oproepen ontvangen ze zonder app op de telefoon via het gsm netwerk en er is dan ook geen internet of app voor nodig om deze koppeling te gebruiken. Eenvoudig en stabiel, altijd bereikbaar.

SIP-Trunks

Traditionele telefonieverbindingen zoals PSTN, ISDN en huurlijnen worden in rap tempo afgebouwd. De vervanging hiervoor zijn SIP-trunks. Een SIP-trunk is een directe digitale telefoonverbinding tussen uw telefoon- of VoIP-centrale en de telefoonaanbieder.

Een SIP-trunk werkt met virtuele telefoonlijnen waar PSTN of ISDN werkt met een vaste verbinding tussen twee punten. Door te werken met virtuele telefoonlijnen is er veel meer mogelijk dan enkel spraakoproepen. Zo is er automatisch ook ondersteuning voor beeldbellen en group-conferencing. Ook ben je flexibel wat betreft het aantal gelijktijdige gesprekken, deze kunnen eenvoudig worden verhoogd en verlaagd. Verder is er een volledige vrijheid van het aantal inkomende en uitgaande telefoonnummers. Een lokaal telefoonnummer in Engeland voor inkomende gesprekken van jouw Engelse klanten, geen probleem!

Als je nu een bestaande telefooncentrale hebt en deze nog niet wil vervangen is een SIP-trunk de ideale oplossing om toch de overstap te maken naar VoIP-bellen. Het is hierbij belangrijk dat je huidige telefooncentrale wel VoIP ondersteuning heeft ingebouwd.

Wil je meer informatie over SIP-trunks of overleggen of jouw huidige telefooncentrale klaar is voor de overstap naar VoIP? We staan voor je klaar!

Integratie met Microsoft Teams

Met VoIP zijn er ook integraties mogelijk met Microsoft Outlook of Microsoft Teams. Zo kan je met een vast zakelijk telefoonnummer vanuit Teams bellen en uiteraard inkomende gesprekken op dat vaste nummer ontvangen op je Teams account. Het wordt hierdoor nog eenvoudiger om bereikbaar te zijn, ook als medewerkers thuiswerken.

Meer informatie nodig? Bel ons even op.

Of het nu gaat om één nummer of om een grote VoIP migratie. Bij FM Telecom ben je aan het juiste adres. Neem contact met ons op en we zorgen voor een naadloze integratie en overstap.